REGULAMIN - OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
§1. Postanowienia ogólne
1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (zwane dalej: OWS) określają prawa i obowiązki stron umów sprzedaży i dostawy Produktów, których Sprzedawcą jest:
Leja Spółka Jawna z siedzibą we Wrocławiu, ul. Męcińskiego 26, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu Wydział VI Gospodarczy - Krajowy Rejestr Sądowy, pod numerem KRS 0000101825, posiadająca NIP: 8942324528, REGON 931122076;
2. OWS stanowią integralną część umów sprzedaży zawieranych przez LEJA Sp. j. Złożenie Zamówienia na Produkty oferowane przez Sprzedawcę oznacza akceptację niniejszych OWS przez Kupującego.
3. W przypadku zawarcia przez Strony umowy na piśmie, jej indywidualnie uzgodnione postanowienia mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych OWS w zakresie, w jakim Umowa zawiera uregulowania odmienne niż OWS.
4. Niniejsze OWS są uregulowaniem umownym wiążącym strony w zakresie sprzedaży towarów. Strony wyłączają stosowanie innych wzorców umownych (ogólne warunki umowy, warunki sprzedaży, wzory umowy, regulaminy itp.) stosowanych czy ustalonych przez Kupującego.
5. OWS są dostępne dla Kupującego przed zawarciem umowy na stronie internetowej www.leja.com.pl .
6. Forma sprzedaży:
a. Sprzedaż bezpośrednia odbywa się w Centrum Dystrybucji Leja DIESEL CENTRE ul. Kamienna 139/U1, 50-545 Wrocław,
b. Sprzedaż towarów zamawianych za pośrednictwem Strony internetowej www.leja.com.pl ,
c. Sprzedaż towarów na indywidualne zamówienie składane osobiście lub za pośrednictwem środków komunikacji na odległość.
§2. Definicje
Użycie w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży określenia oznaczają:
1. Sprzedawca – Leja Sp.j. z siedzibą we Wrocławiu ul. Męcińskiego 26, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu Wydział VI Gospodarczy - Krajowy Rejestr Sądowy, pod numerem KRS 0000101825, posiadająca NIP: 8942324528, REGON 931122076;
2. Centrum Dystrybucji Leja Diesel Centre – miejsce prowadzenia działalności Sprzedawcy przy ul. Kamiennej 139/U1, 50-545 Wrocław ,
3. Kupujący/Klient – osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, ale dysponująca zdolnością prawną, osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz prowadząca działalność gospodarczą, korzystająca ze Sklepu, w szczególności dokonująca zakupu Towarów.
4. Towar – rzeczy ruchome, usługi, dobra, które mają być sprzedane na podstawie umowy sprzedaży, pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.
5. Zamówienie – oferta zakupu produktów złożona przez Kupującego na piśmie, dostarczona osobiście, za pośrednictwem strony Internetowej, e-mailem na adres: [email protected] lub telefonicznie, zawierająca co najmniej: nazwę zamawianego produktu wraz z numerem katalogowym, ilość zamawianych produktów, dane Kupującego, niezbędne do wystawienia faktury VAT oraz dane o firmie, dane teleadresowe do kontaktu, sposób i miejsce dostawy zamawianych produktów.
6. Potwierdzenie Zamówienia – oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu zamówienia, złożone Kupującemu, za pośrednictwem e-mail, wraz z potwierdzeniem danych zamawianego towaru, ilości towaru, ceny jednostkowej, sumarycznej wartości zamówionego towaru, terminu realizacji, miejsca i warunków dostawy/odbioru oraz warunków płatności.
7. Strona Internetowa – Strona informacyjna pod adresem www.leja.com.pl , zawierająca informacje o Sprzedawcy, prezentująca towary oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę wraz z ich szczegółową specyfikacją oraz zapewniająca dostęp do Panelu Klienta. Strona internetowa umożliwia składanie zamówień na towary znajdujące się w magazynie Sprzedawcy.
8. Katalog – Informacje o Towarach, w tym zdjęcia, specyfikacje, opisy i podane na stronie www.leja.com.pl o charakterze wyłącznie informacyjnym.
9. Panel Klienta – System na stronie Internetowej www.leja.com.pl , dostępny po Rejestracji Klienta, pozwalający na założenie indywidualnego konta stanowiącego zbiór danych dotyczących Klienta, w szczególności jego firmę, dane do kontaktu i do wysyłki oraz informacje o Zamówieniach Klienta składanych w sklepie. W ramach Panelu Klienta Kupujący ma możliwość, m.in., zarządzania swoimi danymi osobowymi, danymi do faktury, składania Zamówień, wglądu do wcześniej złożonych Zamówień oraz ma możliwość usunięcia konta. Panel Klienta pozwala na złożenie zamówienia na określone towary, znajdujące się na stanie magazynowym Centrum Dystrybucji Sprzedawcy.
10. Rejestracja w Panelu Klienta – jednorazowa czynność polegająca na założeniu przez Klienta Konta w programie prowadzonym dla Leja Sp.j, na stronie Internetowej www.pasaz24.pl
11. Konsument - osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
§ 3. Oferty i Zamówienia
1. Informacje zamieszczone na stronie internetowej Sprzedawcy, w szczególności w Katalogu, a także informacje w broszurach, ulotkach, reklamach i innych publikacjach – nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, nawet jeśli zostały opatrzone ceną mają one charakter wyłącznie informacyjny i stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Publikacje dotyczące produktów oferowanych przez Sprzedającego mają charakter wyłącznie informacyjny, natomiast zdjęcia wystawiane przez Sprzedającego mają charakter poglądowy i wystawienniczy. Szczegółowe dane techniczne podawane w publikacjach mogą w każdym czasie ulec zmianie, w tym z uwagi na ciągłe zmiany zachodzące w branży technicznej.
2. Możliwe jest dokonywanie Zamówień Towarów spoza Katalogu na Stronie Internetowej, sprowadzanych bądź produkowanych na indywidualne zamówienie Klienta. W celu złożenia takiego zamówienia należy skontaktować się ze Sprzedawcą, aby ustalić dostępność towaru i czas realizacji Zamówienia. W przypadku zamówienia towaru spoza Katalogu, na indywidualne zamówienie, należy wpłacić zaliczkę w wysokości 30% wartości Zamówienia. W przypadku rezygnacji przez Klienta z Zamówienia, Sprzedawca potrąci z kwoty zaliczki poniesione przez siebie koszty związane ze złożeniem Zamówienia, tj. w szczególności koszty transportu lub opłaty wniesione na poczet rozpoczęcia produkcji, jeśli nie zostaną zwrócone mu przez Producenta.
3. Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy ustalane są odrębnie:
a. W przypadku składania zamówienia przez Panel Klienta na towary dostępne na stanie magazynowym, informacja o koszach dostawy wskazana jest podczas składania Zamówienia;
b. W pozostałych przypadkach zostaną wskazane w Potwierdzeniu Zamówienia lub zostaną ustalone podczas indywidualnych ustaleń z Kupującym.
4. Informacja o cenie Towaru objętego Zamówieniem ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Klienta informacji o Potwierdzeniu Zamówienia przez Sprzedawcę.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen Towarów oferowanych na Stronie Internetowej i w Sklepie, kosztów dostawy Zamówienia, zamieszczania informacji o nowych Towarach, wycofywania Towarów z asortymentu, przeprowadzenia i odwoływania akcji promocyjnych na stronie Internetowej, bądź wprowadzenia w nich zmian w sposób nienaruszający praw nabytych przez Klienta. Sprzedawca potwierdza, że wykonywanie przez niego uprawnień, o których mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na Zamówienie złożone i przyjęte do realizacji przez Sprzedawcę przed dniem wejścia w życie określonej zmiany.
6. Zamówienie można składać osobiście w Centrum Dystrybucji Leja Diesel Centre lub za pośrednictwem:
a. Strony Internetowej – poprzez dodanie Towarów znajdujących się na stanie magazynowym Centrum Dystrybucji do koszyka oraz wypełnienie formularza Zamówienia, zgodnie z kolejnymi krokami zamówienia na stronie internetowej. Kupujący ma możliwość założenia konta w Panelu Klienta lub złożenia Zamówienia bez rejestracji w tym Panelu.
b. E-mailem na adres: [email protected] , przy czym zamówienie złożone w ten sposób musi zawierać informacje wskazane w ust. 7 poniżej, a w szczególności dane do kontaktu. Zamówienie złożone za pośrednictwem e-mail dla swojej skuteczności wymaga Potwierdzenia przez Sprzedawcę.
c. Telefonicznie na numer telefonu +48 71 773 31 15 lub +48 455 450 072, przy czym Zamówienie złożone w ten sposób wymaga Potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę za pośrednictwem e-mail, a następnie akceptacji Potwierdzenia Zamówienia przez Kupującego;
7. Zamówienie powinno zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do OWS. W przypadku gdy Kupujący nie korzysta z formularza, w zamówieniu jest obowiązany wskazać co najmniej:
a. Dane kontaktowe obejmujące: imię i nazwisko składającego Zamówienie, nazwę firmy, adres siedziby, numer NIP,
b. Określenie wskazanego towaru nazwą handlową lub numerem katalogowym (symbolem alfanumerycznym) z Katalogu na stronie www.leja.com.pl ,
c. Ilość zamówionego towaru,
d. Preferowany sposób płatności, tj. płatność za pobraniem lub przelewem,
e. Preferowany termin dostawy/odbioru towaru,
f. Miejsce dostawy towaru.
8. Warunkiem skutecznego zawarcia umowy sprzedaży jest złożenie zamówienia przez Kupującego oraz Potwierdzenie zamówienia przez Sprzedawcę (za pomocą poczty elektronicznej). Pisemne Potwierdzenie Zamówienia oznacza, że Sprzedawca otrzymał zamówienie oraz przyjął je do realizacji. Złożenie zamówienia przez Kupującego nie wiąże Sprzedawcy, a brak jego odpowiedzi nie oznacza milczącego przyjęcia zamówienia.
9. Sprzedawca w Potwierdzeniu Zamówienia pisemnie potwierdza otrzymanie zamówienia do realizacji, wymienia ilość zamówionych towarów z podaniem ich nazwy i numeru katalogowego, termin i warunki płatności, jak również termin i miejsce dostawy towaru, bądź też poinformuje Kupującego o braku możliwości realizacji Zamówienia.
10. Informując o braku możliwości realizacji zamówienia złożonego przez Kupującego, Sprzedawca może zaproponować odmienne warunki realizacji zamówienia poprzez niezbędne ograniczenie lub rozszerzenie jego wielkości lub zaproponować inne zmiany w stosunku do treści zamówienia. Propozycja warunków realizacji zamówienia odmiennych od treści Zamówienia złożonego przez Kupującego uważana jest za ofertę.
11. Jeżeli zamówienie dotyczy wcześniej przedstawionej oferty, konieczne jest wskazanie na zamówieniu daty oferty. W razie niepowołania się na datę oferty, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne niezgodności cenowe na fakturze VAT, brak dostępności towaru, jak również niezgodności w szczególnych parametrach towaru określonych w pierwotnym zamówieniu.
12. Anulowanie zamówienia przez Kupującego jest dopuszczalne tylko w wyjątkowych sytuacjach po uprzednim pisemnym ustaleniu warunków anulowania zamówienia ze Sprzedającym. Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego rzeczywistymi kosztami, które powstały do momentu anulacji – nie większymi niż wartość zamówienia. Nie jest możliwe anulowanie Zamówienia w przypadku zamówień indywidualnych, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
13. Wszelkie doradztwo techniczne ze strony Sprzedawcy ma charakter wyłącznie informacyjny i nie skutkuje powstaniem po stronie Sprzedającego odpowiedzialności cywilnej z tego tytułu.
14. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedotrzymanie terminu dostawy lub brak możliwości wykonania Umowy, jeżeli jest to spowodowane siłą wyższą lub innymi okolicznościami niezależnymi od Sprzedawcy, takimi jak np.: wojna, rebelia, strajk lub blokada, epidemia, opóźnienie w dostawie surowców lub materiałów pomocniczych, opóźnienie dostaw realizowanych przez kontrahentów. Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Kupującego o wystąpieniu siły wyższej oraz uzgodnić możliwy termin dostawy lub warunki anulowania Zamówienia.
§4. Terminy i warunki dostaw
1. Dostawa towaru nastąpi na warunkach ustalonych w Zamówieniu złożonym za pośrednictwem Strony Internetowej lub uzgodnionych przez strony i potwierdzonych przez Sprzedawcę w Potwierdzeniu Zamówienia. Możliwy jest odbiór osobisty Towaru.
2. W przypadku ustalenia w warunkach płatności formy przelewu, gdy wysyłka następuje po zaksięgowaniu wpłaty, termin realizacji dostawy może ulec przedłużeniu o okres opóźnienia w dokonaniu zapłaty.
3. Sprzedawca nie odpowiada za żadne straty, szkody lub koszty (pośrednie lub bezpośrednie) wynikające z roszczeń Kupującego z tytułu błędów w dostawie lub jej opóźnień, spowodowane działaniem firmy spedycyjnej.
4. Wszelkie korzyści i ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia przechodzą na Kupującego z chwilą wydania towaru z magazynu.
5. Kupujący ma obowiązek, niezwłocznie po otrzymaniu towaru, w obecności kuriera, dokonać sprawdzenia stanu przesyłki, w szczególności czy nie jest ona uszkodzona. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń należy niezwłocznie zgłosić ten fakt kurierowi oraz zgłosić reklamację przewoźnikowi lub gdy jest to uzasadnione stanem przesyłki odmówić jej odbioru.
6. Kupujący ma obowiązek zbadania zgodności dostarczonego towaru z zamówieniem niezwłocznie po jego otrzymaniu. Kupujący zobowiązany jest sprawdzić w szczególności: stan przesyłki oraz jakość, ilość i asortyment dostarczonego towaru, a także niezwłocznie (tj. najpóźniej do 3 dni roboczych) zgłosić Sprzedawcy zastrzeżenia w tym zakresie sporządzając protokół reklamacyjny. W protokole reklamacyjnym należy opisać podstawę reklamacji, tj. wszystkie stwierdzone uszkodzenia lub niezgodność towaru z zamówieniem. Sprzedawca zastrzega sobie prawo kontroli zgłoszonej szkody na miejscu dostawy oraz weryfikacji okoliczności wskazanych w protokole reklamacyjnym. Kupujący jest zobowiązany skontaktować się ze Sprzedawcą w celu ustalenia trybu postępowania, tj. w szczególności zasad zwrotu towaru lub uzupełnienia jego braków.
7. Jeżeli w sytuacji opisanej powyżej, przesyłka zawiera więcej niż jeden Towar należy zwrócić tylko uszkodzony Towar.
§5. Płatności
1. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności z tytułu sprzedaży towaru w terminie wskazanym w fakturze.
2. Termin i forma płatności uzgadniane są dla każdego Kupującego indywidualnie.
3. W Leja Centrum Dystrybucji istnieje możliwość dokonywania płatności w następujący sposób:
a. przelew – przelew należy wysłać bezpośrednio na wskazany przez Sprzedawcę numer rachunku bankowego,
b. płatność za pobraniem – wybierając tę metodę Klient dokona płatności gotówką w momencie odbioru przesyłki od kuriera;
c. płatność gotówką przy odbiorze osobistym Towaru
4. Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy, podanym na fakturze albo dzień zapłaty gotówką.
5. Przystąpienie do realizacji Zamówienia następuje:
a. w przypadku płatności przy odbiorze - niezwłocznie po skompletowaniu zamówienia, chyba, że ustalenia z Kupującym są inne;
b. w przypadku płatności przelewem - po zaksięgowaniu wpłaty na koncie,
6. W przypadku nieuregulowania płatności przez Kupującego w wyznaczonym terminie, Sprzedawca naliczać będzie odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych a także rekompensatę za koszty odzyskiwania należności zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1790).
7. Nieuregulowanie należności w terminie określonym na fakturze upoważnia Sprzedawcę do przerwania kolejnych dostaw towarów i wstrzymania realizacji już przyjętych zamówień. Nadto Sprzedawca może żądać przedpłaty na towary z przyjętych już do realizacji kolejnych zamówień. Sprzedawca może uzależnić wykonanie nowego zamówienia złożonego przez Kupującego, który zalega z płatnościami lub opłaca faktury nieterminowo od wpłaty zaliczki na poczet nowego zamówienia Kupującego.
8. Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za towar w ustalonym terminie.
9. Jeżeli strony nie postanowią inaczej zapłata za zamówiony towar realizowana jest bez potrąceń i kompensat roszczeń wzajemnych.
§6. Reklamacje i gwarancja
1. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę są oryginalne i są objęte gwarancją udzieloną przez gwaranta - producenta. Sprzedawca nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane Towary. Wszystkie oferowane towary przeznaczone są do montażu w warsztatach specjalistycznych. Gwarancja obejmuje tylko wady materiałowe i produkcyjne, nie obejmuje uszkodzeń na skutek niewłaściwego montażu, w wyniku wypadku, normalnego zużycia eksploatacyjnego oraz przedwczesnego zużycia na skutek niewłaściwego stanu innych elementów zawieszenia.
2. Utratę roszczeń z tytułu gwarancji lub rękojmi powodują następujące działania: nieodpowiedni montaż, nieodpowiednia, niezgodna z instrukcją użytkowania eksploatacja, przekroczenie parametrów technicznych podanych w odpowiednich kartach katalogowych lub w ofertach, samodzielne przeróbki części przez Kupującego.
3. Klienci mogą dokonać reklamacji towarów niepełnowartościowych zakupionych w Leja Centrum Dystrybucji Leja Diesel Centre
4. Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami.
5. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji gwarancyjnej w Leja Sp. j. w przypadku stwierdzenia w zakupionej części:
a. wad fabrycznych,
b. niezgodności towaru z Zamówieniem,
6. Kupujący powinien dostarczyć reklamowany towar w oryginalnym opakowaniu wraz z kompletnie wypełnionym formularzem reklamacyjnym lub protokołem szkody na adres: Leja Sp. j. ul . Kamienna 139/U1, 50-545 Wrocław .
7. Sprzedawca przekazuje reklamację wraz z dostarczonym Towarem Gwarantowi celem jej rozpoznania.
8. W przypadku gdy, zgłoszona przez Klienta usterka nie występuje, bądź warunki gwarancji zostały naruszone przez Kupującego, Sprzedawca może żądać od Klienta pokrycia poniesionych kosztów związanych z transportem oraz kosztów ekspertyzy. Produkt w takim przypadku jest odsyłany na koszt Klienta.
9. W przypadku nieuznania reklamacji, Sprzedawca przechowuje reklamowany towar do dyspozycji Klienta przez okres 30 dni od daty powiadomienia Klienta o odrzuceniu reklamacji - wysłanie wiadomości email bądź listu poleconego. Zwrot reklamowanego towaru do Klienta następuje na koszt Klienta po przekazaniu przez niego za pośrednictwem e- mail, na adres [email protected] żądania zwrotu reklamowanego towaru.
10. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym użytkowaniem towaru.
11. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za naturalne zużycie się towaru, będące następstwem jego prawidłowej eksploatacji.
§7. Sprzedaż konsumencka
1. Sprzedawca oferuje Towary do wykorzystania w działalności profesjonalnej.
2. Sprzedaż detaliczna na rzecz Konsumentów następuje na następujących warunkach:
a. Konsument przyjmuje do wiadomości i akceptuje, iż informacje o cenach prezentowane w Katalogu mają charakter informacyjny, zaś dostępność i wartość zamawianych Towarów musi zostać potwierdzona przez Sprzedawcę w Potwierdzeniu Zamówienia.
b. Zamówienia składane przez Konsumenta na dostępne na stanie magazynowym Towary za pośrednictwem strony internetowej następują na zasadach określonych w § 3 po cenach wskazanych w na stronie internetowej.
c. Zamówienia składane przez Konsumenta na Towary z Katalogu, które nie są dostępne „od ręki” należy złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem e-mail [email protected] .lub poprzez formularz znajdujący się na stronie internetowej. Zamówienie powinno zawierać następujące elementy: imię i nazwisko Kupującego, PESEL, adres zamieszkania, adres e-mail kupującego, adres dostawy towaru, jeśli jest inny niż adres zamieszkania, wskazanie nazwy zamawianego towaru oraz jego numeru zgodnie z oznaczeniami w Katalogu dostępnym na stronie internetowej, ilość sztuk, oczekiwany termin i miejsce wydania towaru (w przypadku odbioru osobistego) bądź oczekiwany termin wysyłki, wybór sposobu płatności (płatność gotówką przy odbiorze osobistym, płatność przelewem, płatność za pobraniem). Cena tych Towarów może się różnić od ceny widocznej na stronie internetowej.
d. Złożenie zamówienia w sposób opisany w ppkt b. nie jest jednoznaczne ze złożeniem przez Kupującego oświadczenia woli o związaniu się umową. Po otrzymaniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza dostępność Towaru i czas oczekiwania oraz przedstawia warunki na jakich może zrealizować Zamówienie, tj. przedstawia Konsumentowi ofertę sprzedaży. Dopiero wyrażenie zgody przez Konsumenta na warunki określone w Ofercie stanowi oświadczenie o związaniu się umową.
e. W przypadku Towarów sprowadzanych bądź produkowanych na indywidualne zamówienie Klienta konieczne jest zawarcie umowy w siedzibie przedsiębiorstwa oraz wpłacenie zadatku, na zasadach określonych w § 3 ust. 2.
3. Warunki płatności przy sprzedaży konsumenckiej :
a. Cena towaru wraz z podatkiem, kosztami transportu oraz innymi kosztami wskazane są w Ofercie przekazanej Konsumentowi. Przed złożeniem Zamówienia Klient może uzyskać informację o cenie kontaktując się ze Sprzedawcą telefonicznie bądź drogą elektroniczną. Sprzedawca nie może żądać od Kupującego większej zapłaty niż wynika to z przekazanej Konsumentowi oferty. Sprzedawca związany jest Ofertą przez 30 dni od daty jej przedstawienia Konsumentowi.
b. Termin płatności umieszczany jest każdorazowo przez Sprzedawcę w treści Oferty lub Potwierdzenia Zamówienia.
c. Niedotrzymanie terminów płatności przez Kupującego uprawnia Sprzedawcę do odstąpienia od umowy, po uprzednim wezwaniu Kupującego do zapłaty wraz ze wskazaniem nowego terminu zapłaty i po bezskutecznym upływie tego terminu.
4. W przypadku akcji promocyjnych na wszystkie bądź wybrane towary z katalogu, podawane są ceny sprzed obniżki, jak również najniższe ceny w ostatnich 30 dniach przed akcją promocyjną. Dotyczy to wyłącznie sytuacji, gdy Sprzedawca organizuje akcje promocyjną. W pozostałych przypadkach nie są podawane informacje o najniższej cenie z okresu ostatnich 30 dni.
5. Rękojmia za wady.
a. Konsument może zgłosić reklamację dotyczącą towaru lub realizacji zamówienia, a Sprzedawca zobowiązany jest do jej rozpatrzenia co do zasady w terminie 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania Kupującego o terminie, w którym reklamacja zostanie rozpatrzona. Reklamacja może być złożona pisemnie na adres działalności Sprzedającego ul. Kamiennej 139/U1, 50-545 Wrocław bądź elektronicznie na adres e-mail: [email protected] . W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres, rodzaj i opis zaistniałego problemu, w tym wad towaru, i ewentualne żądania. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona, Sprzedawca zwraca Kupującemu koszty przesyłki towaru.
b. Reklamacje dotyczące wad towaru powinny być zgłoszone w terminach wynikających z Kodeksu cywilnego. W przypadku reklamacji ilościowych zgłoszenie reklamacji powinno nastąpić niezwłocznie po wydaniu towaru Kupującemu. Jeżeli Kupujący stwierdził, że przesyłka dostarczona przez przewoźnika została uszkodzona lub naruszona zobowiązany jest do umieszczenia stosownej adnotacji na liście przewozowym, pod rygorem utraty możliwości powoływania się na uszkodzenia lub braki ilościowe towaru wywołane uszkodzeniami lub naruszeniami przesyłki.
6. Odstąpienie od umowy.
a. Kupujący-konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów bezpośredniego zwrotu rzeczy (kosztów przesyłki/ kosztów transportu)
b. Do zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem listem poleconym na adres Leja Sp.j. ul. Kamienna 139/U1, 50-545 Wrocław albo na adres e-mail [email protected]
c. Warunkiem odstąpienia od umowy jest zwrot tego samego Towaru, który został wysłany do Konsumenta. Towar nie może być używany ani uszkodzony. W przypadku towaru, który jest fabrycznie plombowany przez producenta, otwarcie plombowanego opakowania skutkuje uznaniem, iż towar jest używany, albowiem otwarcie zaplombowanego opakowania powoduje, iż towar nie nadaje się do dalszego obrotu.
d. Przy odstąpieniu od umowy Kupujący może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy wysłanego Kupującemu wraz z przesłanym towarem.
e. W przypadku zwrotu towaru Kupujący ponosi koszty zwrotu rzeczy, zgodnie z wybraną przez siebie formą zwrotu towaru. Koszt zwrotu towaru Kupujący może oszacować na podstawie cennika wybranego przez siebie operatora pocztowego.
f. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwróconego towaru oraz weryfikacji, czy zwrócony Towar nie jest uszkodzony lub nie nosi śladów użytkowania.
g. Sprzedawca informuje, że Towary w większości są oznaczone indywidualnie numerami seryjnymi, a także, że ich stan w chwili pakowania jest dokumentowany monitoringiem, w związku z czym zwracane Towary będą weryfikowane co do ich zgodności i stanu z posiadanymi przez Sprzedawcę informacjami o każdym produkcie według stanu na dzień wysyłki. W przypadku niezgodności ww. danych zwroty nie będą przyjmowane, a towar zostanie zwrócony Kupującemu na jego koszt.
§8. Dane Osobowe
1. Sprzedawca informuje Klienta, że Administratorem Danych Osobowych podanych przez Klienta przy składaniu zamówienia jest Leja Sp.j..
2. Dane osobowe są przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) RODO.
3. Dane osobowe Klienta są przetwarzane w celu przygotowania do zawarcia umowy, zawierania i wykonywania umów sprzedaży Towarów zamówionych przez Klienta, dostawy Artykułów pod wskazany przez Klienta adres.
4. Dane osobowe wskazane przez Klienta mogą być udostępniane podmiotom zewnętrznym wykonującym czynności związane z obsługą Sprzedawcy, tj.: przewoźnikom transportującym towary, dostawcom oprogramowania służącego do obsługi procesu sprzedaży oraz obsłudze księgowej lub prawnej w celach związany z obsługa procesu sprzedaży oraz wykonania obowiązków podatkowych. .
5. Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia. Dane osobowe Klientów posiadających konto w Panelu Klienta mogą być poprawiane lub usuwane po zalogowaniu się na konto.
6. Panel Klienta obsługiwany jest przez serwis internetowy na stronie www.pasaz24.pl , którego administratorem jest InsERT S.A. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Jerzmanowskiej 2, 54-519 Wrocław. Zakładając konto w Panelu Klient akceptuje warunki korzystania z serwisu oraz politykę prywatności określone przez InsERT S.A.
Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klienta znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej www.leja.com.pl.
§ 9. Postanowienia końcowe
1. Klient odpowiedzialny jest za swój wybór w związku z zakupem towaru, natomiast Sprzedawca jest osobą, która wyłącznie doradza kupującemu i pomaga mu w podjęciu decyzji;
2. Kupujący nie może bez zgody Sprzedającego przekazywać wiedzy i informacji uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych ze Sprzedającym osobom trzecim w sprawach objętych tajemnicą handlową, w szczególności w zakresie zasad rozliczeń pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą, a także warunków realizacji zamówień indywidualnych.
3. Wszystkie nazwy towarów, zdjęcia, rysunki, projekty towarów oferowanych do sprzedaży przez Sprzedawcę są używane w celach identyfikacyjnych oraz mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy Prawo własności przemysłowej.
4. Zakazane jest kopiowanie i wykorzystywać zdjęć i opisów Towarów ani jakichkolwiek informacji zawartych na stronie Internetowej do innych celów niż przeglądanie i dokonywanie zamówień. Korzystanie ze zdjęć, opisów Towarów lub innych informacji zawartych na stronie Internetowej w innych celach może stanowić naruszenie praw autorskich oraz innych praw własności intelektualnej.
5. Prawem właściwym dla niniejszych OWS jest prawo polskie. Wszelkie spory powstałe pomiędzy stronami będą rozstrzygane zgodnie z przepisami prawa polskiego.
6. Strony będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonaniem umów objętych niniejszymi warunkami. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedającego.
7. Nieważność lub bezskuteczność niektórych z postanowień niniejszych OWS nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień.
8. Sprzedawca może zmienić OWS poprzez ich wydanie na piśmie i opublikowanie na Stronie Internetowej. Do Umowy stosują się OWS w brzmieniu obowiązującym w dacie jej zawarcia.
9. Niniejsze OWS wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2025.
Załączniki:
1.
Formularz zamówieniowy